Проблеми медиків під час впровадження телемедицини

29.12.2020

Телемедицина може розширити доступ до медичної допомоги та поліпшити її якість, задовільняючи потреби населення та прибираючи територіальні обмеження. Формат дистанційної комунікації в клінічних умовах може значно вплинути на галузь охорони здоров'я будь-якої громади.

Ми з командою Telemed24 не з чуток знаємо, що саме завдяки телемедицині вирішується питання нестачі кваліфікованих лікарів у невеликих населених пунктах та часу пацієнтів, витраченого на дорогу до великих медичних закладів. До речі, онлайн-консультації та дистанційний моніторинг пацієнтів з COVID-19, які перебувають на амбулаторному лікуванні — найефективніший спосіб зменшити кількість ускладнень від коронавірусу. Телемедицина може вийти за межі фізичних обмежень, пропонуючи кращий доступ до більш якісної допомоги. Незважаючи на переваги в частині розширеного доступу до медичної допомоги та безпечну взаємодію з потенційно інфікованими хворими, нерідко медичним закладам не так просто імплементувати технологію в звичні реалії.

Водночас, на шляху до успішного впровадження телемедицини лікарні стикаються з рядом перешкод, проте переваги, які технологія дає охороні здоров'я, варті витраченого часу і зусиль. Пропонуємо розглянути чотири найпоширеніші проблеми телемедицини та методи їх вирішення. 

1. Адміністративна участь

Не кожен керівник лікарні може оцінити цінність процесу впровадження телемедицини. По-перше, необхідно зрозуміти, що світ змінюється надшвидко і цифрові технології надовго залишаться в нашому житті. По-друге, поміркуйте про цінність телемедицини з точки зору того, що може отримати лікарня з наданням цієї послуги. Якщо Ви плануєте побудувати команду ефетивних фахівців та прагнете розширити охоплення послугами закладу для більшої кількості пацієнтів — телемедицина стане корисною для брендингу лікарні та підвищення її репутації, що призведе до збільшення фінансового потоку.

2. Участь лікаря

Цілком можливо, що лікарі використовують цифрові технології в своєму особистому житті, але можуть не захотіти включати їх у свою клінічну практику. І взагалі, може бути безліч причин, через які лікарі відмовляються використовувати телемедицину: вони можуть не захотіти залежати від технологій, можуть бути перевантажені роботою або просто не бажають опановувати нове. Один із способів вирішити цю проблему - нагадати лікарям, що телемедицина повертає медицину до її витоків, в громади і в окремі будинки. Поясніть, що дистанційна комунікація - це те, чого хоче пацієнт; це майбутнє охорони здоров'я.

3. Інфраструктура

Побоювання з приводу інфраструктури телемедицини для лікарень обгрунтовані. Жоден заклад не хоче зіткнутись з позовом щодо витоку персональних даних пацієнтів. Тому обирайте тільку надійну платформу для дистанційних консультацій, яка має комплексну систему захисту інформації. Крім того, для впровадження телемедицини необхідне стабільне підключення до Інтернету, щоб фахівці могли комфортно використовувати технологію.

4. Сплата за послуги

Чимале нерозуміння телемедицини викликає питання сплати за послуги. Платформа для проведення та реєстрації результатів онлайн прийомів Telemed24 дає змогу лікарням залучати більше коштів наступним чином: налаштування системи дозволяють провести онлайн прийом як звичайний амбулаторний, тільки з використанням відеозв’язку. НСЗУ сплачуватиме послугу на основі щомісячного звіту. А в майбутньому ринок планих послуг КНП тільки зростатиме, тому чим раніше заклади подолають означені перешкоди, тим швидше зможуть скористатися перевагами.