Підстави для телемедичних консультацій
05.08.2020
У телемедицині саме віддалені консультації та діагностика пацієнтів вважаються найбільш поширеним і популярним сервісом. За допомогою спеціалізованих систем відеоконференцзв'язку між лікарем-консультантом, його асистентом і самим пацієнтом налагоджується повноцінний аудіовізуальний контакт, під час якого вони можуть не тільки бачити і чути один одного, але ще і обмінюватися графічними та текстовими даними.
Довгий час консультаційну телемедицину позиціонували як засіб отримання медичних послуг в районах, де немає можливості утримувати поліклініку або певного фахівця. Тобто, скажімо, хворому не треба їхати із віддаленого села до обласного центру для того, щоб його оглянув лікар — досить зв'язатися з фахівцем засобами телемедицини.
Сьогодні користувачами сервісів телемедичних консультацій все частіше стають жителі мегаполісів, у яких не вистачає часу стежити за власним здоров'ям, записуватися на прийом до лікаря і тим більше засиджуватися в чергах. Та найбільше — наражати себе на небезбеку на час COVID-19 під час походу у медзаклад, де, вірогідно, є скупчення груп людей. Замість цього за допомогою спеціального мобільного додатку, наприклад, MedCard24, можна знайти лікаря, що проводить онлайн-прийоми та телеконсультації, записатися та отримати дистанційну допомогу.
Щоб прийняти найбільш раціональне і своєчасне клінічне рішення, лікар може обговорити клінічний випадок в форматі телемедичної консультації "лікар-лікар".
Підставами для проведення телемедичних консультацій можуть служити:
- необхідність встановлення та підтвердження діагнозу;
- необхідність визначення та підтвердження тактики лікування;
- діагностування та вибору терапевтичної тактики при виникненні рідкісних, важких захворювань або захворювань з атиповим перебігом;
- визначення методів попередження ускладнень;
- проведення нового і / або рідкісного виду оперативного втручання, процедури і т.д .;
- отримання консультації при відсутності безпосереднього фахівця в цій або суміжній галузі медицини або при відсутності достатнього клінічного досвіду для діагностики або лікування захворювання;
- усунення сумнівів пацієнта в коректності поставленого або непоставленого діагнозу, призначеної або непризначення терапії та її результатів;
- розгляду скарг;
- скорочення матеріальних витрат на діагностику і терапію пацієнта без зниження їх якості і ефективності за допомогою телемедицини;
- пошуку і визначення кращого медичного закладу для невідкладного або планового лікування пацієнта;
- узгодження умов і термінів госпіталізації;
- надання медичної допомоги, якщо пацієнт знаходиться на великій відстані від закладів охорони здоров'я або в складних умовах, наприклад, авіапереліт, мореплавання, гірські райони, військові дії і т.д .;
- отримання консультації в разі географічної віддаленості окремих фахівців, які повинні відвідати пацієнта під час обстеження;
- пошуку альтернативних шляхів вирішення клінічного завдання;
- отримання додаткових знань і умінь, що стосуються клінічної проблеми.